2011. december 15., csütörtök

Csirkepörkölt



Egy adag 110 kcal, 0 g szénhidrát

Hozzávalók 2 személyre:
  • 300g csirkeaprólék,
  • 1 közepes vöröshagyma,
  • 1 közepes zöldpaprika,
  • 1 közepes paradicsom,
  • só,
  • 1 mk. fűszerpaprika.
Teflon edényben az apróra vágott hagymát kevés vízzel megpároljuk, hozzáadjuk a jól megmosott csirkeaprólékot (én előbb le szoktam forrázni, így nem lesz habos), sózzuk, megszórjuk fűszerpaprikával, majd felöntjük vízzel úgy, hogy a húst éppen elfedje. Mikor felforrt, beletesszük a megmosott, kimagozott zöldpaprikát, valamint a paradicsomot. Teljesen puhára főzzük.

Forrás: Dr. Fövényi József - Papp Rita: Cukorbetegek új diétáskönyve, Medicina könyvkiadó, Budapest 1999

6 megjegyzés:

Roza írta...

Már több receptnél észrevettem - nekem is meg van ez a könyv - hogy a normál hozzávalókat jól kicsavarva készíti el az ételt. Hogy ennek mi értelme van?
Szerinted?
Mert ennél a receptnél is, teljesen normálisan el lehetett volna készíteni. Nem?

Marti M írta...

Kedves Roza! Nem igazán értem a kérdést, részleteznéd?

Roza írta...

Csak azon gondolkodtam, hogy ezekből a hozzávalókból Te így készítenéd el a pörköltet? Megfő így is, persze, de minek ilyen nyakatekerten előadni? Ezt a lehabozást meg nem is értem... Nem leves ez.
Erre gondoltam.
És ennek pl. van szénhidráttartalma.
Van a hagymának, a paprikának, a paradicsomnak is. Ha mindegyik csak 5-5 dkg, akkor is 7,5 g a ch.
De félre ne értsed, nem kötözködni akartam, csak amolyan eszmefuttatás volt. Nem Te tehetsz róla. De aki írta a könyvet, lazán veszi a dolgokat, akkor a beteg is lazán veszi, aztán csodálkozik, amikor már az inzulint kell adagolnia.

Marti M írta...

A lehabozás az az én mániám :) az nem volt a receptben. Ami pedig a receptet illeti ... háááát igen, kicsit nyakatkert.

belinda írta...

Hali! Keres az adventi nyereményed! :)

Névtelen írta...

Nehogymár 30 dkg csirkeaprólékból főzzél két emberre ! A képen meg csirkecomb van!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...